Rome
image
Pantheon Square
As the best preserved monument of the Ancient Rome, the Pantheon is located in Rione Pigna in the historical City Centre. It was founded in the year 126BC by Marco Vipsanio Agrippa as a temple dedicated to all gods, it stand today as the ArchBasilica of Santa Maria ad Martyres.
Information

image
Navona Square
In Ancient Rome’ s times, Navona square was a stadium, the Stadio Domiziano, first bearing the name of piazza in Agone, from the Latin name for games, given the athletics tournaments that would take place there.
Information

image
Spanish Steps
Piazza di Spagna is home to one of the most beautiful stairways in the World undoubtedly. It climbs up to the feet of Trinità de’ Monti church, onlooking the magnificent Barcaccia, one of Bernini’ s most famous fountains.
Information

image
Campo de Fiori
Campo de’ Fiori è una piazza storica e folkloristica con un mercato di giorno e  diventa un centro nevralgico della movida la sera. La piazza, gremita di gente che la mattina girovaga tra i banchi ortofrutticoli, di notte apre i battenti a ristorazione e divertimento.
Information

image
Fontana di Trevi
Fontana di Trevi è la più grande fontana di Roma, celebre in tutto il mondo anche grazie al film “LA DOLCE VITA” di Federico Fellini.
Information

image
Vaticano San Pietro
E’ uno stato indipendente inserito nel tessuto urbano di Roma, con a capo il Papa della Chiesa Cattolica. Simbolo dello stato è la Basilica di San Pietro, la più grande chiesa del mondo, collegata mediante un corridoio sopraelevato ai Palazzi Vaticani.
Information